.

söndag 3 april 2011

Mitt andra hem..

Då var det dags att byta till mitt andra hem för nån dag. Och ni vet nog alla vad jag menar vid det här laget. Kirurgiska avdelningen!
Faktum är att jag har spenderat nästan hela detta år på sjukhus, förutom 3 ynka veckor. Såå ja jag börjar faktiskt känna mig som hemma här nu. Och personalen på kirurgiska börjar kännas som min familj, jag känner alla utan och innan (eller ja nästan), alla är så jäkla trevliga och frågar hur jag mår hela tiden, vi skämtar med varann som om vi vore syskon (typ). Dom börjar tydligen känna mig ganska så bra också, eftersom dom hela tiden frågar om jag inte ska ha en isglass, så ja dom känner till mitt isglass beroende.
Idag när jag fråga efter en isglass så sa en sköterska: " Det ska jag väll ordna, och var lugn vi har tänkt beställa flera glassar imorgon!" Uuups nån som har ätit upp hela deras lager med isglass? Hehe... Än så länge har jag bara hunnit äta fem isglassar, men nog ska jag hinna få i mig en eller två till innan jag går och lägger mig.
Nu ska jag gå och vandra i korridoren med min kavaljer Karl-gustav, vilken tur att jag har en kavaljer som troget följer med mig vart jag än går. (karl-gustav är droppställningen som jag måste släpa med mej hela tiden).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, min hette Ragnar då jag var inne. Han var en mycket kär vän med smärtstillande och antibiotika! ;)

Krya på dej!

Kram Mickiz

Kanga sa...

Men julle! uppdatera lite mera då :D:D