.

torsdag 29 januari 2015

Torsdag.

Praktiken är bra, riktigt bra. Min handledare är en rar och go karl i sina bästa dar. Vi klicka direkt från första ögonkastet, vi arbetar på ett liknande vis och vi är båda lika skojfriska. Observera dock att han har tre barn och just köpt hus. Skulle bli allt för stressigt liv för mig, jag är helt enkelt nöjd med att bo ensam i min trea. Nå skämt åsido, det jag vill säga är att min handledare är bra! Jag är väldigt självständig och klarar mig rätt bra på egen hand, jag antar att detta är ett tecken på att jag inte är en patientfara och att min handledare har förtroende för mig. Så det är kul, riktigt kul.

Det var en söt liten dam som undrade om jag jobbar på avdelningen dygnet runt. Jag svarade att jag tyvärr just skulle fara hem och vara ledig en dag. Damen såg lite lessen ut och frågade artigt vem hon då skulle fråga om hjälp när hon behövde det. Jag försökte övertyga henne om att den fanns många kunniga och hjälpsamma människor på avdelningen. Damen tog mig på axeln och sa att hon nog skulle överleva men att jag nog var hennes favorit.
Det är ju så att man blir tårögd och rörd när man hör sånt här! Det är just pga. dessa rara människor som jag valt detta yrke.

Annars då? Igår hade vi en tuff och tung innebandymatch. 3 backar var vi, varav två var sjuka och en som inte sovit på fyra nätter. Detta resulterade i att svetten flöda och bena var som överkokt spagetti. Trots detta spelade vi oavgjort (förlorade i förlängning, med det är inte viktigt att veta). Jag antar att det där Thörnrooska blodet är av vilig sort helt enkelt och de där envisa generna jag ärft har jag ganska ofta nytta av.
Som pricken över i:et hade vi världens tyngsta löparpass med löparskolan idag, jag hade mjölksyra i första backen. Behöver jag meddela att jag inte kommer kunna gå imorgon? Jag kommer behöva draghjälp uppifrån sängen och vägledning till toaletten. Helst någon som borstar mina tänder och ordnar lunch till mig. Sedan behöver jag färdtjänst till praktiken sittandes i en rullstol. Känner någon sig träffad? Ring mig eller väck mig med frukost på sängen vid 09.00 tiden imorgon! Psst... jag tycker om fruktsmoothies och bananplättar med hallon på.

Inga kommentarer: