.

lördag 14 mars 2015

Lördag.

Styr kosan mot Lappo för en ytterst kort visit. Närmare bestämt sisådär 24 timmar. Jag insåg igår att jag knappt kommer kunna fara hem i vår, så då gäller att passa på när man får en tom lucka i kalendern. Skärgården är fin, så himla fin när våren är här och solen skiner. Jag är här ute alltmer sällan nuförtiden, men desto mer njuter jag av skärgårdsluften när jag väl är här. Tidigare har jag inte riktigt förstått alla som berömmer skärgården över hur fin den är, men nu förstår jag precis vad de menar. Den är sagolik, Thailand släng dig i vägen, du ligger i lä.

Nog med smörandet och de mogna vuxenpratet. Gissa vart jag har tänkt söka jobb till hösten? Jo till älskade Kirurgiska avdelningen. Mitt tidigare "andra hem" och "andra familj" Det känns lite som att återuppta kontakten med någon gammal bekant eller som att komma hem efter en jorden runt resa. Lite nostalgi helt enkelt! Samtidigt känns det lite läskigt, så mycket man ska kunna, så mycket man ska klara av göra, så mycket nya intryck, så mycket sorgligheter. Nåja, jag håller er uppdaterade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå? Haallååå?!Inget svar nehe! Hej förresten! Alltid intressant att läsa filks bloggar, man vet ju så mycket mer om dem än de vet om en :P Du vet ju egentligen inte vem jag är, eller alla bus jag gjort...hur som haver. Du pajade min brandmanshjälp(skitsvårt att jobba utan den juh) så du är nog skyldig mig en öl..eller en puss på arken funkar också. Listat ut vem? ;)

Lappoflickan sa...

Haha va? Vem är du? ☺

Anonym sa...

jaa..meh! Jag har ju sagt det ju, typ...du listar nog ut det ;)
Det händer inte jättemycket på din blogg, hur kommer det sig? Har de stängt arken?! Eller varför uppdateras den lika ofta som en solförmörkelse? Du jobbar som sjuksköterska, right? Vad gör du på dagarna riktigt? Har du börjat kedjeröka, som alla skjutsköterskor jag någonsin haft att göra med på sjukhusen? Lurar du barn på dagarna med något i stil med -åh, det kommer inte göra ont, bara sticker till lite(som när man var liten och fick en frukt i påskägget och någon vuxen påstod att frukt är godis...alltså det finns ju ingen som går på sånt. Vips så har barnen tappat förtroende för vuxenvärlden, växer upp och blir religiösa..eller nåt)Hur som haver är jag lite nyfiken så du får börja skriva lite...annars kommer ju mina kommentarer vara det mest underhållande på din blogg, och det blir bara märkligt :) Jag lovar att jag kommer att läsa, ställa märkliga frågor och lämna supermärkliga kommentarer :P Bra va? Hahaha så kanske du till sist listar ut vem jag är :D