.

torsdag 10 april 2014

Praktik

Tiden bara rusar iväg, ärligt talat hinner jag inte alls med i svängarna. Skolarbetena samlas på hög och hur mycket jag än försöker plugga och skriva tills pennan glöder hjälper det inte, högen fylls på minst lika fort igen. Tillpåköpet är jag helt fast i Greys träsket, 7 säsonger på två månader. Vilket betyder otaliga timmar framför datorskärmen, om jag fortsätter såhär får jag snart liggsår i Gluteus Maximus (rumpan) av allt säng- samt soffliggandes samtidigt som det finns en risk att jag snart börjar kallas för en serie-nörd. Jag som aldrig någonsin i hela världen skulle bli en serie-nörd är på god väg nu, man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig.
Nåja medan skolarbetena och Greys tittandet tar över mitt liv, så inser jag sakta men säkert att det är vår och att jag inleder min 8 veckors praktikperiod på måndag. 4 veckor gyn.poliklinik och 4 veckor barnrådgivning i Jomala. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta över den första praktikplatsen. Efter de 4 veckorna kommer jag vara expert på kvinnans könsorgan och allt som hör där till, så bara att fråga mig om du har problem med svamp, klåda, herpes, könssjukdomar, vårtor, flytningar... you name it! Nå rätt som det är bestämmer jag mig för att bli gynekolog och ta över efter Olle Frankman. Vilket är på tiden att någon gör, snart checkar han väll in på Trobergshemmet och öppnar mottagning där. Nå missförstå mig inte nu, klart det ska bli roligt med praktik, kanske inte mitt område bara.
Hejs!

Inga kommentarer: