.

lördag 28 februari 2015

Lördag.

Helg vilket betyder ledighet. Gäller att njuta nu innan jag börjar jobba och de lediga helgerna kommer vara desto färre. Jag inledde helgen med en 14-15 kilometers löprunda. Benen var sega, nästans som betong. Halsen var slemmig, kändes som ett rostigt och igenomstoppat avloppsrör. Förkylningen har tydligen gett sina spår. Målet är att springa halvmarathon, Brändöluffen, på 1 timme och 45 minuter. Det betyder 5 minuter snabbare än ifjol. Så nu gäller det att ligga i hårdträning, med det menar jag att inte ligga på soffan med chipsskålen i handen och hänga på Arken med vitryssen i handen varje helg.
Ikväll blir det varken soffan eller Arken. Det blir älghippa och slå klackarna i taket, i mitt fall blir det att slå sulorna i taket eftersom Converse inte har alltför höga klackar. Så det blir intervallträning i form av styrdans på dansgolvet ikväll.
Annars då? Jag har börjat räkna ner dagarna tills jag är färdig sjukskötare och kan börja tjäna pengar på riktigt. En månad, 5 veckor, 35 dagar återstår. Så just nu, precis i detta ögonblick är jag riktigt nöjd, så himla nöjd.
Nu ska jag duscha. Sen piska mommo & moffa i plump, alltid lika roligt att visa var skåpet skall stå.

Inga kommentarer: