.

söndag 15 februari 2015

Lugn helg i skären.

Ja visst låter det skönt? En lugn helg utan måsten med mamma och pappa. Såna helger behövs emellanåt. Igår inledde jag helgen men årets längsta runda i löpspåret, 17 km visade klockan när jag tog mitt sista steg. Jag sprang i princip på alla vägar som fanns att springa på för att samla ihop till kilometrarna. Under dom 90 minutrarna jag sprang så mötte jag en bil, en cyklist, en kråka, två katter och lite talgoxar. Behöver jag säga att det är en väldigt tätbebyggd by jag kommer ifrån?
På kvällen blev jag bjuden på trerättersmiddag. En dejt med tända ljus? Med en lång, skäggig, snygg mörk man? Han som bjöd på middagen var pappa och dejten var halva min släkt. Fint så.
Dagens höjdpunkt var att min syster inte bara är i ett förhållande längre, utan att hon nu är förlovad och blivande fru. Jag har redan börjar fila på bröllopstalet och jag blir helt varm i kroppen när jag tänker på att jag ska få gå på bröllop (när vet jag dock inte än). Idag blir det skolarbete, promenad i solen, plump med fammo och fara, eventuellt ut med båten. Är det bara jag eller har dygnet allt för få timmar och helgerna är allt för korta?

Inga kommentarer: