.

tisdag 29 mars 2011

Long time, no see!

Jaha om man sku försöka komma igång med bloggandet igen då.
Jag säger bara: oj jäklar vilken vinter jag har haft!
För det första har jag varit på en helt underbar resa till Thailand med min familj och mina kusiner. Och ja för att sammanfatta den kort och gott så kan jag ju säga att den var oförglömlig, 10 Thörnroosare tillsammans i två veckor kan ju bara sluta på ett sätt.

En annan sak som är mindre rolig eller rätt utsagt förjävlig som hänt i vinter. Är ju att jag lyckades få i mig maskindiskmedel, jaaa de låter ju konstigt. Men ja så är det! Med lite vin, en dunke som liknar en vattendunke och ingen varningstext, så går det tydligen att få i sig det. Det är verkligen inget att rekommendera! Ett 40 årskalas som skulle vara trevligt och jädrans roligt, slutande med en vistelse på sjukhus i åtta eller nie veckor.
Största delen av tiden spendera jag på ÅHS och hör och häpna, det var inte så fy skam där. Personalen var verkligen underbar! Utan deras vänliga mottagande så skulle jag ha rymt till Marocko eller nått. Men sikken tur att jag slapp det! När jag är helt på benen igen så ska jag baka en stor och snygg tårta till dom på kirurgiska avdelningen. Den måste vara snygg eftersom den inte kommer att vara speciellt god. Jag må ha haft 9:a i hemkunskap, men häromdagen när jag skulle laga ris så brände jag fast de. Så om man inte ens kan laga ris, så tror jag inte att man inte är så mycket bättre på tårtor heller. Fast och andra sidan har ju bagarstugan rätt goda tårtor också? Dom e ju både snygga och goda! Hmmmm...

Meen ja efter mycket om och men, efter nio veckor på sjukhus, efter pendlande mellan ÅHS och TYKS (åbos sjukhus), efter x-antal isglassar (och ja lovar er, det är mååånga), efter x-antal undersökningar och gastroskopier, efter skratt och tårar.
SÅ ÄR JAG HEMMA!

9 kommentarer:

tiina sa...

Äntligen! :o)

Lappoflickan sa...

Jaa man kan inga säga annat heller! :)

Becka sa...

Välkommen hem igen vännen, det var verkligen på tiden! <3 Saknar dig!

Lappoflickan sa...

Tack så mycket Becka! Riktigt skönt att få vara hemma, fast jag börjar bli lite rastlös. Vet du? Faktiskt saknar jag dej också <3

Julia sa...

Usch va hemskt med diskmedel! Tur att du är hemma nu i alla fall! :)

Lappoflickan sa...

Jaa de var inga så roligt. Men va kan man göra när olyckor händer! Jo skönt att var hemma iaf :)

Hanna sa...

hahahhaha misslyckas du med ris brändis?! hihih såå är väl ni brändöbor, vill bränna saker ! ^^ hihihi

Nä skämt o sido, härligt att du är på bena igen ! ((: kram

Lappoflickan sa...

haha även den bästa kan misslyckas ibland Sundsbo! Nu är de bara innebandyträningarna som saknas i mitt liv :)

Hanna sa...

haha kanske ^^ jaaa, miss u there ! Behöver ha dig dääär :))