.

fredag 12 juli 2013

Krock?

De senaste dygnet har jag varit nära att krocka med bilen tre gånger, TRE GÅNGER!! Tror att det är meningen att jag ska krocka, ödet liksom. Så just därför borde jag kedja fast bilen och ta cykeln vart jag än ska, men jag ska visa att ödet har fel och att jag vinner. Nu börjar jag förstå dem som säger att det är 10 gånger farligare att köra bil (speciellt på Åland) än att flyga flygplan. Första gången jag höll på att krocka så var det en mopedist med väjningsplikt som körde precis framför mig, har jag sagt att jag hatar mopedister? Jag sa det nu iallafall. Andra gången var det jag som var lite ouppmärksam, skyller på jobbig dag på jobbet. Tredje gången körde jag på Ålandsvägen i vanlig ordning, mitt i allt kommer det en bil i full fart framför mig. Det var bara att trycka på bromsen och tvärnita. Jävla ålänningar (inte alla) som inte kan blinka och inte kan dom köra bil heller (tydligen kan inte jag heller köra bil). Tack nu fick jag avreagera mig lite.

Allt blev lite bättre efter en lunchdejt med Mamsen på stan och efter kokosbollsbak på jobbet. Inatt kommer jag snarka gott.

Inga kommentarer: