.

tisdag 16 juli 2013

Drömde häromnatten att min chef gav mig sparken från Trobergshemmet för att jag gav en patient hela veckans mediciner på en och samma gång till henne. Helt förståeligt att jag fick sparken, tror varken att det skulle vara särskilt nyttigt eller gott med så mycket mediciner. Men som tur är så vaknade jag en stund senare och hade fortfarande mitt jobb kvar och ingen patient hade fått en överdos av mediciner.
En annan natt drömde jag att en arbetskollega gömde sig i min garderob. Plötsligt titta hon ut därifrån och skrattade åt mig för att jag var naken. Jag skrattade tillbaks till arbetskollegan för att hon gömde sig i min garderob mitt i natten. Jag vaknade en stund senare av att jag satt uppe i sängen och skrattade.
Ett konstaterande: Jag drömmer hel konstiga drömmar och jag har jobbat alltför mycket den senaste tiden eftersom jag drömmer om jobbet varje natt.

Inga kommentarer: