.

tisdag 9 juli 2013

Tisdag

Jag lever och har gjort mig hemmastadd i nya lyan. Det börjar bli riktigt mysigt här och det börjar allt mera kännas som ett hem, som mitt egna hem. Nog för att Lappo alltid kommer vara hemma på riktigt, så gör jag allt jag kan för att få uppleva samma känsla här.
Så jag ber om ursäkt för det dåliga bloggandet, men kära vänner sommaren är en dålig årstid för att sitta inomhus och blogga. Istället ska man springa barfota på gräsmattan medan gräset kittlar mellan tårna, sitta på bryggan och plaska med fötterna i det kalla vattnet med en glass i handen, guppa med båten på böljan den blå med vinden i håret och stekarbrillorna på näsan, simma bland klippor och stenar med hackande tänder och lila läppar, känna lukten av nyklippt gräs samtidigt som man sparkar fotboll lika proffsigt som zlatan, sitta på altanen långt efter att solen har gått ned med ett glas vin (eller fem) bland myggen och vännerna, stressa på jobbet så svetten rinner samt sitta och dricka kaffe medan man pratar "förr i tiden" med pensionärerna/patienerna.

Nu börjar mördar passet, har nio dagars jobb framför mig. Har på känn att den här tjejen kommer somna ganska så gott efter den nionde dagen. Fast inga klagar jag, pengarna rullar in och jag har roligt!

Inga kommentarer: