.

tisdag 13 augusti 2013

Julia 74år?

Mitt beteende och min vardag börjar alltmera likna en 70 åring som lever pensinärslivet framför en 21 årig tjejs partyliv. Varför? Jo de senaste dygnens timmar har jag ägnat åt att leta hallon och blåbär i skogen tillsammans med farmor, samt rensat bären efter det, jag har spelat kort med mormor och morfar samt druckit kaffe och ätit wienerbröd (det äter väll alla pensionärer?) jag har lagat komplicerade middagar från grunden samt jag har bakat småkakor och semlor till kaffet. Men om det här är ett äkta pensinärsliv jag lever, så börjar jag redan räkna ned dagarna till pensionen.
Jag tänker trots allt bege mig mot staden och vidare till Föglö på kräftskiva i helgen, allt för att bevisa att jag endå har lite ungdomsgener kvar och att jag ännu kan handskas med partylivet.

Inga kommentarer: