.

måndag 19 augusti 2013

Måndag och skolstart!

Vardagen har börjat igen. Skolklockarna har ringt in och skolväskan är full med skolböcker. Skönt med lite rutin i sitt liv, eller ja den här första veckan är lite mjukstart för att vara ärlig. Ledig tisdag och torsdag, går tre timmar måndag, onsdag samt fredag. Jag tror faktiskt kanske att jag överlever den här veckan, tenta på fredag dock. Läkemedelsräkning! Jag får rysningar när jag hör det där ordet, jag börja darra nu när jag skrev det och jag gråter när jag skriver den tentan. 100 % rätt är det som gäller, ingenting annat räknas. Du måste prestera perfekt, annars är du kass. Julia, känn absolut ingen press, men du måste ha alla rätt, det finns inte rum för snedsteg (nej jag är inte aaaalls uppstressad).

Jag trivs superbra i lägenheten och den börjar allt mera kännas som mitt hem. Vardagsrummet saknar dock lampor så jag är nästans lite mörkrädd (sanningen är den att jag inte har lampa i sovrummet, gästrummet, eller ingången heller. Så när jag vill ha ljus får jag kura in mig i garderoben, sitta på toaletten med dassboken, eller ta en sup (fammos saft) vid köksbordet). Jag tror att jag har gjort den bästa affären i mitt liv (och den dyraste!!). Jag bara svävar på rosa moln just nu..... tills tvättmaskin ska köpas, bilen ska till verkstad, mera mat ska inhandlas, lägenheten ska städas, disken ska diskas! Jag har nu (nu först!) insett att det är dyrt att ha lägenhet.

Jag, Niklas, Madde och Melissa sitter och äter pizza på Niska. Knapparna på byxorna går nästans sönder och alla mår dålig över all pizza vi påtat i oss.
Melissa: Oj vad skönt att komma hem och lägg sig på soffan nu.
Julia: Ja när jag kommer hem ska jag lägg mig på soffan och äta godis, bananer med bär och mjölk. Mums mat!
Jag får dödande blickar av alla, ordet mat gjorde att alla (förutom jag tydligen) började må mer illa.

Inga kommentarer: