.

måndag 12 augusti 2013

Augusti.

"Bättre sent än aldrig" - är ett uttryck som jag använder alldeles för ofta, men uttrycket får en att känna sig lite bättre när man inte har bloggat på hela sommaren. Det gör inte saken bättre att jag har haft en och en halv veckas sommarlov och haft all tid i världen för att sätta mig ner i stolen och skriva en rad eller två. Men nog med bortförklaringar.

Jag befinner mig på paradisön, ni vet alla att jag syftar på Lappo, om man söker på paradisön på synonymer.se så kommer Lappo som första synonym. Vad gör jag därute kan man fråga sig? Jag plockar bär som ska fylla upp min trånga frys i stan, jag piskar släkten i kortspel, jag kör båt såklart, jag tränar bort mina extra kilon som jag har fått efter en sommar på trobergshemmet. Tro mig, det är omöjligt att inte gå upp i vikt där med dom arbetskollegor som jag har. Det bakas smörgåstårtor och blåbärspajer, det köps glass, boendena bjuder på tårtor och kanelbullar, det tillagas smoothies tillägnat de boende (så sägs det iaf, egentligen lagar vi till kaffepausen våran), kaffe dricks det litersvis per dag. Jag tror att er förståelse för mina extra kilon blir allt större. Nå mormor min är nog stolt över mig iallafall, varje gång jag är där och hälsar på säger hon: ät nu lite bullar, du behöver nog gå upp lite i vikt! Så det känns bra att göra någon nöjd. Farmor min är nog också nöjd, varje gång vi ses utbrister hon:har du gått ner i vikt nu igen? Du måste äta mera. Efter det dukar hon upp bordet med diverse bakverk. Jag undrar om dom försöker övergöda mig med godsaker? Skämt åsido, ärligt talat tycker jag ju faktiskt om allt som är sött.

Allt för mig denna gång!

Inga kommentarer: