.

torsdag 8 maj 2014

Sommarkänslor.

Vår- och sommarkänslorna börjar mer och mer infinna sig på Juseliusvägen. Okej just idag är det regnigt, mulet, blåsigt och höstlikt, men jag har dansat soldansen och önskat fint väder till helgen. Sen spenderas helgen ute på Brändö där solen alltid skiner, så nu är det slutregnat.

Några tydliga tecken på att det är vår i luften är:
- De har klippt vår gräsmatta för första gången i år, doften av nyklippt gräs är något av det bästa jag vet. Förlåt alla pollenallergiker.
- Första doppet i havet. Hör och häpna: ingen bastu och varken handduk eller bikini. Nakenbad på Nabben funkar det också.
- Glassbilen hörs från ena sidan stan till den andra, barnen (och jag) blir som galna och jagar bilen runt halva stan för att få tag på glass (och det är det värt).
- Kubbsäsongen är inledd, behöver jag säga att jag vann alla spel?
- Likaså båtsäsongen är inledd för ett tag sen, en sommar utan båt är som en pizza utan ost eller en midsommar utan snaps. Ni hör ju att det skulle bli en katastrof
- Brändöluffen närmar sig, bara en vecka kvar. Idag blev det en 12 km löprunda i regnet. Som mamma alltid sa när jag var liten, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Jag tyckte hon var så gammal och tråkig när hon sa sådär. Nu är jag själv där och använder samma uttryck till dem som klagar på vädret, men det betyder väll inte att jag är gammal och tråkig för det?

Inga kommentarer: