.

torsdag 1 maj 2014

Maj.

Sommaren närmar sig - precis när jag skrev det där tittade jag ut och konstaterade att snön faller ner. Så glöm det jag just skrev.
Nåja hänget med gynekologen Olle Frankman på Gyn.Pkl börjar närma sig sitt slut, en dag kvar av denna vecka och så sista veckan nästa vecka. Kul kille (gubbe) det där!

Häromdagen diskuterade Olle med städerskan på avd.
Olle: Jaha, är du ledig på valborg?
Städerskan: Nej jag ska tyvärr städa på tandvården!
Olle utbrister: Tandvården?! Där kan du ju inte vara, dom behandlar ju fel mun där.

Haha jag fick lite svårt att få tag på luft där.

Förra veckan skulle jag gå på toaletten, jag sliter upp dörren och vem sitter inte där på toalettstolen om inte Olle.
Olle mumlar i skägget generat: Nämen.... ojoj...hmm... hur gick det nu?
Jag slänger snabbt igen dörren efter mig i hopp om att inte drömma mardrömmar nästa natt.
Nu har jag lite fobi av att gå på toaletten, jag knackar alltid före.

Jag trivs nog, men känner att jag nog är redo för nya utmaningar snart, jag vill testa mina vingar och se vart dom bär mig. Nå igår klarade jag av arbetspass 17/17, så nu äntligen en dag ledigt. Den lediga dagen som skulle spenderas i solstolen, spenderas istället liggandes på soffan i hopp om att solen närvarar mot eftermiddagen.

Inga kommentarer: