.

tisdag 20 maj 2014

Tisdag.

En vanlig tisdag i maj på Jomala barnrådgivning. En 5 årig pojke är på sin 5 årskontroll hos oss.
Pojken: Julia, Vad gör du här egentligen? Varför är du med Titti (min handledare)?
Jag: Jag går i skola och ska bli sjukskötare. Så nu är jag har med Titti för att jag ska lära mig.
Pojken: Men du har ju inte varit här förut. Hur länge ska du vara här?
Jag: Jag ska vara här tre veckor till. Så vi kommer tyvärr inte träffas igen.
Pojken: Varför inte det? Kommer du inte vara i skolan när jag börjar där?
Jag: Nej jag tror tyvärr inte det. Men man vet aldrig!
Pojken: Men jag kommer iallafall att sakna dig Julia.... och min mamma också.

Barnen är ju hur underbara, gulliga, rara och söta som helst!

Häromdagen när jag var hemma på Brändö pratar jag med mamma om hur hon trivs med hennes nya bil.
Jag: Går det bra att köra med den då?
Mamma: Ja iallafall på vägarna går det bra.

Jag undrar riktigt var mamma brukar köra annat än på vägen? Diket? Jordåkern? Vattnet?

1 kommentar:

Mamma sa...

Hi, hi ! Nu är du rolig!