.

söndag 16 juni 2013

Flytt.

Om två dagar kan jag inte längre säga att jag bor på "the mainstreet"eller på Nygge, jag kan inte längre skryta med att bo två minuter från Arken eller sex minuter från skolan, jag kan inte längre springa upp till kusinerna när jag blir godissugen eller när jag är i behov av att snacka lite skvaller. Värst av allt är väll att jag inte längre kan kalla mig brändöbo, jag har blivit en statsfrasse, en Mariehamnare. Skriven i Mariehamn. Men jag tänker kalla mig Brändöbo endå och visst bor jag fortfarande på Brändö, fast jag egentligen har bott i stan i sex år. PUNKT!

Men trots detta är jag så ivrig att flytta till min egna lägenhet med min alldeles egna inredning och egna möbler. Så det är både med ivern och förväntan i ögonen, men också en liten ängslan över att måsta lämna trygga, centrala nygatan efter att ha bott här i 4 år, som jag tar ett kliv ut i stora vida världen (Mariehamn) och flyttar till andra sidan jordklotet (Östernäs).

Inga kommentarer: