.

tisdag 4 juni 2013

tisdag

Styr kosan, i detta fall min pärla polon som är fullproppad med flyttgrejer, till mariehamn för att kicka igång med sommarjobbandet. Känns lite bättre att lämna Lappo när det är regnigt och dåligt väder. Fast jag skulle kunna vara på Lappo minst en vecka till och njuta av farmors gudomliga mat. Igår bjöds det på köttbullar, det är annat än eckerös köttbullar det. Tack farmor, du är min favorit! Imorgon hoppar jag på flyget och tar sikte mot Helsingfors, kontroll av min hals står på schemat. Vilket betyder ännu en plågsam gastroskopi som väntar. Nå det är ju en kort pina som tur är och är finnarna tillräckligt givmilda så kommer jag att vara hög som ett hus. Men jag har blivit lovad att det är sista gången jag far till Helsingfors, hädan efter ska kontrollerna äga rum på ÅHS. Det tackar jag för!

Inga kommentarer: