.

torsdag 20 juni 2013

Nu bor jag officielt i Östernäs, Storgärdan. Jag, Julia thörnroos, äger en alldeles egen lägenhet. Usch var jag känner mig gammal, mogen och förståndig. Fast ni som känner mig vet att det där inte är hela sanningen, förståndig och mogen blir jag först om ett par år. Jag tänker fortfarande se på barnprogram på morgnarna och vara barnsligt förtjust i isglass. Alla flyttlass från Nygge har gått nu iallafall och jag har gjort mig hemmastadd i nya lyan. Känns fortfarande konstigt att lämna "stan" för att bosätta sig i förorten. Nu är det ju faktiskt inte bara att gå dom där 200 metrarna hem från arken, utan nu är det närmare 1 kilometer som jag måste vingla hem. Om jag känner mig rätt så kommer jag att ta taxi, ja jag vet att jag är storgärdans om inte stans lataste person. Ett halvmaraton går bra att springa, men 1 kilometer efter en natt på arken är alltför långt att gå (läs vingla/krypa). Nå kaffepannan är alltid varm på storgärdan, så ni är välkomna ,kanelbullarna har jag inte hunnit baka ännu så dom får ni ta med er.

Inga kommentarer: