.

måndag 16 september 2013

Inflyttningskaffe.

I lördags hade jag hela släkten hit på kaffe och smörgåstårta för att fira in min nya lya med presenter och sötsaker. Jag märker att jag allt mer och mer börjar släktas på min käre mor. Varför? Jo jag hade laddat upp med diverse kaksorter i mängder, inte bara sju sorters kakor här inte. Så nu har jag frysen full av godsaker, bara att kika in här om ni här vägarna förbi och känner för att gå upp några kilon och samtidigt bli snäppet sötare (kanske det bästa av allt: Få träffa mig såklart!)!
Nu pryds mina fönster även av massvis med blommor som jag fått. Senast jag hade blommor för ett par år sen så möglade dom.... så dom fick tydligen inte alltför mycket kärlek av mig. Det här är nog ett test, om mina blommor dör inom kort tid betyder det då att jag inte ska ha husdjur? För om jag inte kan ge mina blommor tillräckligt med kärlek och näring, hur ska jag då kunna uppfostra en hund?

I lördags när farmor hade varit i lägenheten en stund, tittade hon först på mig, sen runt i lägenheten och till sist på pappa och sa:
Farmor: Jaadu Stefan, ni har inga småbarn längre i familjen. Tillochmed lilla Julia har blivit stor!

Äntligen kan jag titulera mig vuxen!

2 kommentarer:

mamma sa...

tack för kaffe,smörgåstårta och kakor i lördags. det var trevligt! kommer gärna igen!


Lappoflickan sa...

Tack själv mamma, du är välkommen igen! Jag fyller ju snart år ;)