.

måndag 9 september 2013

Måndag.

Ju snabbare tiden springer iväg, desto vuxnare (om jag vill eller inte) känner jag mig. Jag betalar räntor och köper lägenhet, jag lagar kanelbullar, jag går till banken och diskuterar försäkringar i timtal, jag hänger upp gardiner, jag köper glödlampor, jag plockar svamp och bär, jag lagar storkok och fryser in, jaa allt sånt där som hör vuxenlivet till. Men roligt är det!
När jag var liten tänkte jag alltid: "Jag vill aldrig bli vuxen, jag tänker vara barn och leka hela livet". Lyckan som uppstod när jag såg på Pippi Långstrump och hon berättade att den fanns piller man kunde äta som gjorde att man aldrig blir vuxen. Dock hittade jag aldrig dom där pillrena, varken i mammas medicinskåp eller i leksaksaffären. Idag är jag nog glad över att jag aldrig hittade Pippis magiska piller, vuxenlivet verkar inte så tokigt trots allt.
Nu börjar jag också få en bättre förståelse för dom som säger att studielivet är dyrt, ekonomin är knaper och jag börjar faktiskt tröttna på gröten, trots att jag försöker lyxa till det med att sätta banan och hallon i. Tror jag byter min grötdiet till nudeldiet den här veckan. Men på lördag blir det att frossa i godsaker som smörgåstårta, kanelbullar och kladdkaka. För då ska det bli inflyttningskaffe i min lilla lya.

1 kommentar:

Jeanette sa...

Så stolt över dig gumman! Vill också ha en egen lägenhet :( <3