.

torsdag 3 oktober 2013

Brända bullar och målskytte.

Igår var en bra dag. Vad gjorde den så speciell till skillnad från alla andra dagar? Jo:
- Jag skrev tenta om akutsjukvård och det kändes som det gick riktigt bra. (Peppar peppar)
- Jag hittade en fin klänning på H&M som jag ska ha på min inflyttningsfest på lördag.
- Jag var på en löprunda i höstvädret med trevligt sällskap. Kompensera kalorierna jag förbrände med att baka två satser kanelbullar.
- Innebandy säsongspremiär i Baltichallen, dock förlora vi. Men vi är nöjda och jag lyckades göra mål.
- Kvällen avslutades med Bonde Söker Fru och en kopp te med tända ljus. Jag älskar hösten (inte bara för att jag fyller år).

Dock lyckades jag bränna en plåt med bullar, såklart satt jag inte på äggklocka. Utan jag tänkte "Äh inte behöver jag ju någon äggklocka, jag har ju så bra minne". Jag slog mig ner i soffan och såg på tv, plötsligt luktade det bränt. "Va fan har Madde (grannen) bränt sina bullar igen?". Som en blixt från klar himmel slog det mig att det var mina bullar. Köket fylldes av ett svart moln när jag tog ut dom. Nästa gång använder jag äggklocka tänkte jag då!
Idag bakade jag chokladsnitt (och glömde äggklockan igen, suprise), dom skulle vara inne 15 minuter. Efter 22 minuter rusar jag upp ur soffan och skriker av förtvivlan "INTE IGEEEEN".
Dagens konstaterande: Använd äggklocka!

Inga kommentarer: