.

måndag 28 oktober 2013

Måndag och praktik.

Startskottet för praktiken är igång och vem är gladare för det än jag? Trots att jag inte fick någon sömn inatt, jag har någon konstig mani att när jag har nått viktigt tidigt nästa morgon så tror jag att min väckerklocka inte ska ringa. (Det hjälpte inte att jag drömde att jag försov mig till praktiken och blev underkänd). Det resulterade i att jag tittade på klockan en gång i halvtimmen från klockan ett till sex. Såklart ringde klockan när den skulle, varken en minut före eller efter. Så idag har kaffe varit extra gott, tillochmed att jag drack kaffe utan mjölk (egentligen hatar jag det), allt för att hålla ögonen öppna och visa min bästa sida på praktiken (sanningen är att mjölken var slut).
Kan ju säga redan nu att jag kommer stortrivas, vem kan liksom motstå gamla tanter med glimten i ögat som undrar om Viveca (alltså min mamma som är 30 år äldre än mig) är min syster? eller gubbar som berättar fasanfulla historier om vinterkriget och bjuder på karameller med "bäst före datum" som gick ut 2009? Jag menar godis som godis. Ja jag älskar mitt blivande yrke, sjukvård handlar verkligen inte bara om bajs och spyor (Carro!!), utan även om att skapa en meningsfull tillvaro för de äldre och tillgodose deras behov (okej där kommer väll de där bajset in).

2 kommentarer:

Mamma sa...

Låter som du har det kul på praktiken! Kram mamma

Lappoflickan sa...

Jätte roligt mamma! :) Kommer bli roliga fyra veckor, är dock lite rädd för ena min handledare! Kram