.

onsdag 25 december 2013

Jul och arbete.

Juldagen, den 25 december, 7 dagar kvar av 2013. Ikväll ska jag fara ut och prova på Mariehamns uteliv på juldagen för första gången. Då jag egentligen brukar inspektera mina fina julklappar och spela spel med familjen, ska jag istället ut på party och dricka vin. Nå denna jul blir annorlunda på alla sätt och vis. Gårdagen, julafton, spenderades på Trobergshemmet på jobb med alla skruttisar. 14 timmar jobb, regn & blåst, ingen tomte, ingen släkt, inga farmors köttbullar, inga paket och framförallt ingen snö. Kan ju erkänna att jag inte hade så värst mycket julkänslor! Men vilken tur att tomten lämnade mina julklappar (det måste vara många, eftersom jag varit så snäll. hihi) på Lappo. Tydligen har tomten missat att jag har bytt adress och flyttat till stan.

Nej nu ska jag putsa dansskorna och pudra näsan. God fortsättning kära vänner!

Inga kommentarer: