.

måndag 9 december 2013

Måndag.

Helgen har varit riktigt, riktigt bra. Det märktes i söndags när jag vaknade också. Man är minsann inte 18 år längre och man är inte gjord för att stänga Arken längre (nu låter det som att jag är 40+). Lördagen inleddes med en skön joggingrunda i slaskvädret, kan ju säga att skorna mina inte var torra längre när jag kom tillbaks hem. Dagen fortsatte i sportens tecken med att kika på hockey (okej jag var inte bara där för hockeyns skull, kanske jag kika på söta killar också.... men bara lite).
Kvällen bestod utav vinkväll med min fina vän Maria, hon är allt bra fin hon där bruden. Efter X antal glas vin skulle det spelas beerpong, vi utmanade Pamela och Dessie. Med lite alkohol i blodet tror man såklart att man är oslagbar och mästare på allt. Lyckligtsvis briljerade min lagkamrat Maria i beerpong och vårt lag vann, och tro mig - det fick motståndarna höra under hela kvällen också.

Som alla vinkvällar slutade även denna på Arken och gubbhyllan. Shottarna smakade bättre än någonsin och jag trodde att det var saft. Fast jag märkte dagen efter att det trots allt nog var alkohol i dom. På Arken utmanade jag sköterskorna på Kirran i armbrytning, och jo jag förlorade alla gånger. Shottarna för mig är likt honungen för Bamse, dom får mig att känna mig starkare än aldrig förr - vilket jag inte var. Jag utmanade samma sköterskor i dans på dansgolvet, jag kände mig som Michael Jackson - på riktigt såg jag nog ut som Bambi på hal is. Jag utmanade avdelningssköterskan på min praktikplats i snöbollskrig.... och till allas förvåning vann jag. Hon blev mådad med snö och flydde hemåt. Idag lät hon mig städa hela avdelningen som straff (skämt åsido).

Kan checka av ännu en oförglömlig helg!

Inga kommentarer: