.

tisdag 31 december 2013

31 december.

Sista dagen på detta år, sista gången man kan prata om 2013 i nutid. Ikväll ska det nya året firas in med gott sällskap och förhoppningsvis en god Brändöälg ytterfile (det gäller bara att se van och erfaren ut, trots att jag aldrig har tillagat nått så fint och komplicerat tidigare), det värsta som kan hända är ju att det blir bränd och inte går att äta, då finns ju alltid Rökka och Diablo som plan B.
Dagen började inte så bra när gröten blev alltför salt när jag valde salt istället för socker, nå det som hände var väll att jag fick avnjuta en inte allför god grötfrukost och mitt kolesterolvärde blir sky högt. Nyåret ska rusas in i "nyårsruset" idag. 9,4 km löpning runt vår fina stad. Bara jag laddar upp med ett halv paket Imodium ska det väll ordna sig. Då ska väll maten och drickan få bra med plats i magen min.
Nyåret ska rusas in även med hjälp av skumpan. Farmor jag lovar att ha ordning och palta på mig med ordentligt med kläder så jag slipper frysa. Fast det kan ju hända att garderoben idag består av en kort klänning och tunna strumpisar, men ska man vara fin får man lida pin.
Nå nu måste nyårsförberedelserna dra igång.
Gott nytt år mina kära vänner!

Inga kommentarer: