.

fredag 30 december 2011

Nyår!

Det hörs som att det är nyår imorgon! I år blir det inget speciellt firande för min del, tror det blir första nyåret någonsin i mitt 20åriga liv som jag bara kommer sitta hemma med mamsen och papsen. Låter kanske lite... boring? Men jag känner mig inte riktigt fit for fight för att ränna på krogen och på stan, mina ben och min kropp skulle nog börja protestera då tror jag minsann.

Såå på söndag är det nytt år, vilket betyder en ny start för mig. En ny start i mitt nya liv med min nya hals! Jag ska inte se bakåt på det som varit utan bara blicka framåt och tänka att allt bara kan bli bättre.

Som ni alla vet har mitt 2011 varit ett mycket dåligt år. Ett kämpigt och tungt år. Ett dyster år med mycket tårar. JA det har rent utsagt varit förjäkligt! Men bland det där dåliga kommer det också bra saker.
Jag har t.ex genom all sjukhusvistelse insett att mitt drömyrke nu är att bli sjuksköterska, faktum är att jag börjar plugga nu om nån vecka. Det har jag nog mina underbara sköterskor på Kirurgiska att tacka för! Dom har gjort så att min sjukhusvistelse på ÅHS inte alls har varit så jobbig, eller det är klart den har varit jobbig men den kunde ha varit tusen gånger värre. Dom har funnits där som en andra familj för mig. Som en vän! Dom har spelat kort med mig, spelat tv-spel, vi har suttit uppe halva nätterna och druckit kaffe samt snackat skit, vi har retats med varann som om vi vore syskon! Så det är genom dom som jag har fått upp ögonen för sjuksköterkeyrket!

Så nu är mitt mål i livet att bli en lika bra sjuksköterska som dom på kirran. Lika förstående, lika duktig, lika sympatisk, lika lyssnande, lika trevlig, lika snäll och ja bara en helt jävulsk bra sköterska ska jag bli!
Så när jag tänker tillbaks på 2011 så är det inte dom jobbiga stunderna med alla undersökningar jag kommer att minnas, utan alla ljusa stunder på ÅHS med alla mina underbara sköterskor!

Inga kommentarer: