.

torsdag 19 juli 2012

13!

Känslan av att komma hem från ett långt svettigt träningspass, en lång joggingrunda i kvällssolen en sommarkväll är underbar. Svetten som rinner, vinden som tar tag i håret, bena som värker, andningen som har övergått till flåsandet, jag älskar det! Känslan av att vakna upp med träningsvärk i hela kroppen, knappt kunna röra på en enda liten muskel i kroppen, kvida av smärta när man försöker stiga upp ur sängen, halta så fort man försöker sig till en rörelse, krypa och kräla uppför trappan, jag älskar det!

Känslan av att kunna äta godis, chips, en fet burgare eller dricka en svart lonken med gott samvete för att man just precis har varit på ett löppass, jag älskar det! Känna hur otroligt mycket piggare och gladare man blir av träningen, jag älskar det!

Nu är 13 kilometerslinjen nådd. Kanonloppet - here i come!

Jobbigt läge när man blir akut dålig i magen (och då menar jag verkligen AKUT med stora bokstäver) mitt i löppasset, som sagt nöden har ingen lag. Vad gör man?! Tur att det även finns skog i Mariehamn säger jag bara.

Inga kommentarer: