.

måndag 30 juli 2012

Nattugglan Julia!

Klockan är 04:32 och jag sitter framför datorn och letar febrilt efter någon underhållning. Varför är jag uppe denna tid en söndagsnatt, dan före en ny arbetsvecka? Jo jag jobbar nattskift för första gången i mitt liv, inte nog med att jag jobbar natt för första gången, jag är dessutom ensam vårdare på min avdelning. Alltså ensam med 12 boende, hur fixar Julia det tänkte ni nu? Det går faktiskt förvånandsvärt bra.
Nu undrar ni säkert hur jag kan hålla mig vaken en hel natt? Bör nämnas att jag inte har sovit en blund idag. Jo tillräckligt med kaffe i magen så håller man John Blund borta. Tvättmaskiner, diskmaskiner, sopkvastar, kylskåpsstädning, medcicinblandning... jaaa sådana aktiviteter sysselsätter jag mig med. Kylen är full av äppelkaka, muffins, chokladkaka och frysen full av glass, så min mage är ganska tyst inatt konstigt nog, inte något gnäll överhuvudtaget. Inte alls så jobbigt som jag först trodde att jobba natt, fast om ni frågar mig sju imorgon bitti om det var en jobbig natt så svarar jag antagligen något helt annat, något i stil med "nu ska jag tammetusan sova, så håll klaffen för guds skull".

Jag blev just bjuden på tisdagskaffe till en boende, nybakta bullar med smörkräm och nybryggt kaffe står på menyn. det tackar man ju inte nej till. Desstutom är mamma, pappa, syrran och brorsan också bjudna, men bullarna räcker nog inte till dom. Mitt jobb är såååååååååhär roligt ungefär!

Inga kommentarer: