.

onsdag 4 juli 2012

Bara att gilla läget

Igår var jag ledig, så när jag vaknade och drog upp persiennerna förväntade jag mig regn och kyla som alltid på min ledighet, men till min stora förvåning var det riktigt högsommar väder ute, jag gnuggade ögonen några gånger extra och nöp mig i skinnet, det var faktiskt fint väder! Så jag skutta upp ur sängen, dansade lite av glädje och sjöng en glädje trudilutt (hoppas jag inte väckte grannarna av min skönt sjungande sång) och slängde i mig en snabb frukost. Efter det väntade en 10 kilometers joggingrunda, en svettig och varm sådan kan jag lova.

En dag på beachen, Lilla holmen väntade sen, med min vän Rebecka! Vi beslöt oss efter en del velande att ta årets första dopp, jag doppade stortån och rös till av att det var så kallt. Nästan att de flöt isflak runt där och simmade isbjörnar och pingviner, så jag bestämde mig för att vara en mes och återvända till handduken min uppe på torra och varma land. Så än så länge kan jag kalla mig själv badkruka.

Dagen avslutades med en riktigt smarrig, nästans fenomenal hamburgare på Äventyrsgolfen med min Naguvän Rina. Som pricken över i:et åt vid en bollglass på stan.
Sommarn är nog allt för härlig!

2 kommentarer:

Rintzku sa...

Nagu-vän.. låster som nå specialvän ;)

Lappoflickan sa...

du e väll en specialvän ;)