.

fredag 19 april 2013

Fredag.

Tillbaks till stan och vardagen efter 7 dagars ledighet. Snacka om att man kommer känna sig ringrostig på praktiken idag. Men nu börjar mördarpasset så min ringrostighet ska väll försvinna såsmåningom, 11 dagars jobb med en dag ledigt där mitt i. Straffet man får betala efter att ha varit ledig så pass länge. Eller okej straffet var nog att ta i, missförstå mig inte nu, jag stormtrivs på kirran. Men efter en arbetsdag är man ganska mör, så vad lär man inte vara efter 11 dagar då? Nå nu tar jag ett djupt andetag och pustar ut igen den 31 april.

I onsdags var jag hos mormor och morfar och spelade plump, vi pratar om min inflyttning till lägenheten.
Morfar: Ja när jag flyttade för första gången så var det enda jag ägde en radio. I lägenheten fanns det en säng, men det var som att sova på en kamel det, så obekvämt.
Mormor: Spanska korven?!
Morfar: Kamel så jag.

Haha ibland får man sig allt ett gott skratt, likheten mellan en kamel och spansk korv är enligt mig inte så värst stor.

Inga kommentarer: