.

måndag 22 april 2013

Måndag.

Helgen har gått i arbetetstecken, eller för att vara punktknullare, praktikenstecken. Jag blir bara mer säker för var dag som går att det är sjukskötare jag ska blir, jag är på helt rätt bana. Det är så jäkla kul! Känner mig som en första klassare som älskar skolan och inte vill gå hem om dagarna, sommarlov och helger är inga alls sådär kul. Helst av allt skulle man vilja vara i skolan hela dagarna och räkna matte samt läsa. Just precis sån känsla har jag. Helst av allt skulle jag vilja vara på Kirran 24/7, dygnet runt, sticka kanyler och katetrar. Att åka tillbaks till skolan om två veckor känns pyton, kursen "Omvårdnads vetenskaplig metod & teori 3" skulle kunna slopas för min del, jag vill hellre sätta katetrar och kanyler.

Nöjd_Praktikant_91!

Jag är inne hos en patient som ligger och ser på London Maraton.
Patienten: Ja dom där kvinnorna springer maraton på 1 timme 42 minuter. Dom är duktiga!
Jag: Det tog inga länge det. Jag är inga riktigt lika snabb som dem.
Patienten säger med en arrogant röst: Jaa, du skulle nog inga orka med ett maraton. Man måste ha lite muskler för det, du är ju smal som en spindeltråd.

Jag älskar mitt jobb trots detta!

Inga kommentarer: