.

måndag 8 april 2013

Måndag.

I lördags sprang jag längsta rundan för i år, nämligen 14 kilometer. Trodde jag skulle falla ihop där ett tag, för mina stackars ben kändes som överkokt spagetti ungefär. Men nöjd var jag efteråt, tränandet för Brändöluffen är i full gång. Dock är mina mål inte alltför höga inför loppet, eftersom jag inte har sprungit så värst långa rundor i vinter. Under 2 timmar är alltså huvudmålet, allt som är bättre än det är ju toppen och något att fira. Jag deltar inte i loppet för att få en rekordtid eller för att slå syrrans tid (eller där ljög jag nog, det är ett delmål, hehe), målet är att ha kul och vara med i mitt roligaste lopp hitills. Njuta av att så många hundratals (hoppas vi), tar sig ut till Brändö för att springa en halvmara, bara det är ju så himla häftigt! Denna vecka får det bli intervaller, en medellång joggingrunda och ett långpass.

Känner att det är dags att köpa nya träningkläder, då känns allt genast mycket lättare och jag lovar att min tid kommer bli minst 2 minuter snabbare än vanligt!

Tack och godnatt!

2 kommentarer:

Rina Nike fan sa...

Nike Free skor!! finns inge bättre!!

Lappoflickan sa...

Är det så? Men skor e så jäkla dyrt så såna vill jag inga köpa... ;)