.

fredag 1 november 2013

Fredag och helg.

Nu har jag tagit helg, efter en kort med intensiv första praktikvecka. Mycket nya intryck, nya personligheter jag stött på (allt från gummor som påtar i en tonvis med karkki till gubbar som tar en på rumpan och ger mig blicken "Tjena sötnos") och mycket nya lärdomar jag packat ned i bagaget, dock mest bra sådana. Alla är snälla med mig (visst verkar det finnas såna som ogillar praktikanter, men jag orkar inte lägga ner nån energi på dom). Så mina fyra veckor kommer att rusa iväg.
Idag firade jag att det är helg med att fara till barnavdelningen och hälsa på Malins lillknodd Olle. Om man inte har varit bebissjuk förut, så blir man ju det nu i alla fall. Lugn mamma och pappa, det kommer nog inte barnbarn på många år ännu. Mormor och morfar börjar ju låta så gammalt, så tänkte att ni vill känna er unga några år till i alla fall och få en aning gråare hår ännu samt krokigare rygg (skämt åsido) innan ni får titeln mormor och morfar.

Idag åker jag och mina kära vänner till Tallinn på kryssning. Första gången jag kryssar och första gången jag är i Tallinn. Jag ska försöka se till att inte bli bortrövad av ett gäng knarkare, att inte bli nersupen och kastad i estniska kvinnofängelsen eller att inte bli rånad och måsta leva som prostituerad på gatorna. Och nej jag har absolut inte fördomar mot hur livet i Tallinn är. Tur att jag har fyra modiga karlar och två biffiga brudar med som håller koll på mig.

Veckans lärdomar är att inte lämna en burk med yougurt halvöppen i väskan, för då blir alla viktiga praktikpapper och annat smått och gott kladdigt. Ät inga mat som inte är laktosfria före du har en viktigt innebandymatch, det finns inte tid för toalettbesök (dock blir motståndarna skrämda av laktospruttarnas aromer). Koka inte ägg i en halvtimme dom blir gröna och torra!
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: