.

söndag 10 november 2013

Söndag

Denna vecka har jag stuckit influensavaccin på löpande band, så nu kan jag titulera min vaccinationsexpert... det är vad jag tror nu iallafall. Jag har delat mediciner så fingrarna börjat glöda, jag har tagit blodprov så blodet har sprutat, jag har plåstrat sår så att varet har flödat och såklart så att såren läkt, jag har läst på om sjukdomar så att ögonen fått träningsvärk. Men jag trivs, jag trivs jättebra. Jag blir mer och mer övertygad om att det är det här jag ska syssla med i 40 år tills pensionen. Så jag är helt klart en nöjd praktikant. 2 veckor till på hemsjukvården och sen blir det att hänga på Kirurgiska Polikliniken i 4 veckor med min polare Tora Bäckström.
I helgen har jag vilat upp mig på Lappo med sällskap av min käre bror Kacke. Han har briljerat i köket med sina matlagningstalanger i form av kokta samt stekta ägg, gröt, koka kaffe och steka färdig pyttipanna. Han har många farliga ess i jackärmen han där mannen. Idag höjer vi matlagningsnivå en aning, på menyn står baconinlindad kyckling med fetaost och råstektpotatis. Gordan Ramsay släng dig i väggen!

Inga kommentarer: