.

torsdag 21 november 2013

Torsdag och helg.

Sista dagen på hemsjukvården idag, jag har världen (åland) framför mig så mot nya äventyr och utmaningar. Jag är en väldigt nöjd praktikant idag eftersom jag har haft 4 otroligt roliga veckor och sommarjobbet är nästan fixat. Avd.skötarn lät väldigt positiv till det och hon har mig lindat runt sitt lillfinger. Jag hoppas innerligt att kakorna jag lagade till dom idag är goda, är dom det så vill dom helt säkert ha tillbaka mig (kanske inte dom som går på diet och bantar förstås). Smakar dom bajs däremot så kanske dom väljer någon som kan baka goda kakor istället för mig. Men jag blev positivt överraskad av hemsjukvården, ärligt talat trodde jag inte att det skulle vara så roligt. Men DET var det minsann!

På måndag är det kir.polikliniken och massvis av vätskande sår som gäller. Tummen upp för det! Nu tar jag långhelg och laddar upp batterierna, helgens inleds med att Farmor bjuder på fågel. Hon är nog allt bra hon där gumman, mycket bra, världsbäst!

Inga kommentarer: