.

torsdag 14 november 2013

Torsdag.

Näst sista praktik-veckan på hemsjukvården är nu avklarad. Idag var jag på labben och fick sticka folk och ta blodprover på löpande band. Jag känner mig lite stickgalen för att vara ärlig, så fort jag träffar människor nuförtiden är armvecken och venerna det första jag tittar på. Jag tänker för mig själv: "Vilka fina vener han har, dom skulle jag villa ta beslag på och sticka i". Är det normalt? Tror jag börjar utveckla nått slags stick-missbruk snart. Antar att det är ett hälsosammare missbruk än tobak och alkohol i alla fall.
Den här veckan har jag varit lite vimsig känner jag. I måndags hade jag med potatis-, och purjosoppa till jobbet. Så på morgonen packade jag ner byttan i min väska, inga bekymmer alls. Dock när jag kom till praktiken och skulle sätta byttan i kylen märkte jag att halva soppan flöt runt i väskan bland mina pengar, viktiga skolpapper och böcker jag lånat från praktikplatsen. Allt luktade purjolök och sidorna i böckerna såg mögliga ut (utav broccolin och purjolöken). Det var bara att slänga väskan i tvätten och sätta böckerna samt pengarna på tork. "Det här händer alla ibland, inga konstigheter", sa jag tröstande för mig själv.

Igår hade jag ärtsoppa med till jobbet. Jag packade ner byttan fint i väskan på morgonen och packade upp maten ur väskan framme på praktiken i vanlig ordning. Vad trodde ni inte att flöt runt i väskan om inte ärtsoppa och lök? Man lär sig av sina misstag brukar man säga, med tydligen inte jag. Så resultatet efter veckans praktik blev två väskor som luktar soppa och skolböcker som ser mögliga ut! Nu tar jag helg, det är behövligt!

Inga kommentarer: