.

torsdag 28 november 2013

Torsdag.

Tiden bara rusar iväg, jag hinner absolut inte med i svängarna, det är tydligen 1:a december på söndag sägs det. Vilket innebär juldekorationer, snö, julkalender, pepparkakor, julmat, julsånger, lucia, marknader. Ärligt talat älskar jag julen, jag blir som ett barn på nytt (fast jag är fortfarande en liten flicka i mor och fars ögon).
På julen är det liksom accepterat att vara liten, det är okej att tro på tomten och likaså att sitta sjungandes i hans knä (också att dra i hans skägg), det är normalt att se på barn julprogram/filmer, det hör till att dansa ringlekar och göra snöänglar, det hör till vanligheterna att köttbullarna rullar från tallriken och korvarna flyger på grannens tallrik, att riva och slita upp julpaketen är ett måste - då är det en riktig jul i mina ögon. I år blir det dock en annorlunda jul, utan fammos silltårta och pappas senapssill. Framförallt utan familjen och släkten. Det blir att fira i arbetens tecken i år (Usch så gammal och förståndig jag känner mig), och jo det är dom där 50 eurona i timmen som lockar. Så det blir jobb 13,5 h julafton. Det blir nog bra, det försöker jag iaf intala mig själv. Det blir bra.

Inga kommentarer: