.

fredag 10 januari 2014

Nytt år, 2014!

Nytt år, nya utmaningar, nya möjligheter och nya tag!
Jag inleder detta år med att bli sjuk. Snoret flödar, jag har en tsunami i mina ögon, i halsen eldas det brasa och leukocyterna försvarar min kropp mot inkräktare för fullt. Nå men vilken tur att man har en mamma som serverar chokladglass på silverfat och en pappa som inhandlar HDMI kabel till mig så att jag kan se på filmer hela dagarna från datorn på tvn. Ibland är ens föräldrar lite extra bra sådär, speciellt när man är sjuk och ynklig!

Nyårslöfterna för detta år är lite oklara. Jag ska iallafall förbanna bli starkare än aldrig förr, känns lite pinsamt att vara stor på sig och utmana alla i armbrytning och sedan förlora med hästlängder. Det heter väll: man är så ung som man känner sig. Isåfall säger jag: man är så stark som man känner sig och då är jag starkare än Pippi....... Iallafall mentalt. Ett annat nyårslöfte är att bli ännu snabbare gällande löpningen, jag ska ta den till en ännu högre nivå. Nu jäklar ska det springas likt Usein Bolt på stadion eller likt geparden på savannen. Till sist ska jag tänka lite extra på vad jag äter, inte för att jag är tjock eller nånting, men man blir att känna sig så frisk och kry av nyttig mat. Fast nog får man nog unna sig en glass eller två..... speciellt när man är sjuk och ynklig.

2014 verkar handla mycket om träning och kost, men det är ett av mina stora intressen och himla kul är det med!

Inga kommentarer: