.

onsdag 15 januari 2014

Sommarjobb

En stor sten, en tungt klot, har just fallit från mina axlar. Jag har nu fått klartecken, grönt ljus, för sommarjobb på Hemsjukvården i Mariehamn. Det är fixat, jag fick det. Så i sommar brummar jag runt på stan i hemsjukvårdens röda bilar. Det ska bli sjukt roligt och lärorikt, men samtidigt väldigt skrämmande. Jag jobbar väldigt självständigt och gör mycket sjukskötarsysslor, såsom blodprov, lägger om sår, delar mediciner. Men jag klarar det, lite jävlar anamma, lite av min envishet och det kommer gå som en dans.
På tal om dans, så blir det festligheter på Sottunga i helgen. Älghippa närmare bestämt, med god mat, gott sällskap, dans och allt vad det innebär. Och armbrytningen får vi inte glömma, det är ett måste på fester, speciellt när man är på Sottunga. Det gäller att imponera på de svårflörtade skärgårdsborna på något vis, kort samt urringad klänning är inget för mig så jag får helt enkelt köra med mina egna knep.

Inga kommentarer: