.

fredag 3 oktober 2014

Caroline 21 år.

Fredag, vilket betyder att helgen står framför dörren. Dock tjuvstartade jag lite igår och tog helg prick klockan 15.03. Igår var det torsdag, det var ingen vanlig torsdag. Det var torsdagen den 2 oktober, vilket betyder att det var 21 år sedan en söt liten rumpnisse kom till världen. Rumpnissens namn skulle bli Eva Caroline Jansdotter Thörnroos. Lugnet var förbi Norr i land, tystnaden var ett minne blott. Caroline skulle se till att hennes föräldrar aldrig behövde ha tråkigt och ständigt vara sysselsatta eller att det aldrig skulle bli pinsamma tystnader i huset. Hennes älsklingsplats skulle bli på Klockkulla scenen, i centrum med strålkastarna bländande i ögonen och med en storpublik som ger applåder. Där hon trivs bäst. Hon charmade alla trots sina 4 år (Jag som var 2 år äldre, satt i publiken i mammas famn. Det var min älsklingsplats). Det var en bestämd liten dam som visste vad hon ville, fick hon inte som hon villa ha det - så skvallra hon till mamma och fick till slut som hon ville ha det.

Klättrar älgar på brandstegar? Fråga Caroline - hon vet!
Vilka hus i byn har mest godis hemma? Fråga Caroline - hon vet!
Hur tar man bort fästingar från håriga rumpor? Fråga Caroline - hon vet!

Liten som stor, hon kommer alltid veta vad hon vill och det kommer aldrig bli tyst i Carolines närvaro. Det är JUST därför jag tycker om henne! Jag skulle kunna skriva 50 sidor om alla våra minnen tillsammans, jag har ju trots allt funnits i ditt liv i.... 21 år. Men det skulle bli en tjock roman och det har jag inte tid med. Det finns ingen som vet eller känner mig lika bra som dig, vi kan nästintill läsa varandras tankar, vi vet liksom vad den andre kommer säga härnäst.
Jag villa bara säga: grattis i efterskott bästis!


Och grattis kusin Olle också såklart, ett år går snabbt. Snart ses vi på Arken!

Inga kommentarer: