.

söndag 5 oktober 2014

Helg.

Helgen är förbi, fredagen & ledigheten har aldrig känts så långt bort som nu. Men mitt huvud är fyllt med endorfiner och goda minnen samt skratt från helgen. Dock är jag tröttare nu än vad jag var innan helgen, trots att jag inte druckit en droppe alkohol eller befunnit mig ens i närheten av Arken (närmaste var när vi skulle till Draken och köpa kebab). Farmors kommentar till min Arken frånvaro var "Nejmen Julia har du blivit vuxen?". Pappas kommentar var däremot "Nejmen Julia, har du blivit tråkig?". Så vem ska man lyssna på? Jag antar att man blir tråkig och vuxen vid 23 år, då har jag alltså en vecka på mig att vara ung, vild och galen.

Helgen har bestått av en hel del kalasande samt att finslipa formen till nästa veckas Kanonlopp. 15 kilometer löpning blev det. Med mina snabba skor och snygga orangelysande tröja kan de inte gå annat än bra. Om inte annat kanske jag är snygg åtminstone? Om inte, så syns jag i alla fall, jägaren kan inte ta fel på en brunfärgad älg och en orangefärgad brud. Likheten mellan mig och Mr Hälge skulle väll vara vårt brunstiga läte, jag som flåsar och stånkar mig fram i löpspåret och Hälge som lockar på sin älgko. Men vad vet jag vad jägaren egentligen jagar? En brud att dansa styrdans med på Arken en lördagskväll eller en älgtjur att sätta i frysen?

Hela helgen har jag huvudsakligen umgåtts med tjocka släkten. Om vi inte har varit tjocka förut så är vi det åtminstone efter helgens kalasande och allt ätande. Lördagen spenderades på Juseliusvägen i mitt hem. Spelkväll stod på schemat, närmare bestämt Rappakalja. Vilket resulterade i en hel del skratt och tårar, dumförklaranden - den ena är blondare än den andra, skrik och rop - vilken tur att grannarna befann sig i Sverige. Jag kan konstatera att jag antingen blivit gammal och fantasilös? Har fått otur i spel (tur i kärlek?!)? Eller att det bara var en dålig kväll? Det lär väll visa sig nästa helg om jag hittar min drömprins på gubbhyllan eller inte, gör jag det så har jag bara tur i kärlek och otur i spel. Ingenting mig emot!
Men nu sova, så att jag orkar vara duktig skolflicka imorgon.

Psst Josse den rosa ballongen är du. Visst ser man ju vissa likheter?

3 kommentarer:

Josephine sa...

Ballongen är ju mycket lik mig faktiskt? Vem är den skickliga konstnären?

Josephine sa...

Det ska vara: Ballongen är ju mycket lik mig faktiskt!

Lappoflickan sa...

Jag tror det alexandra som är konstnären bakom detta underverk?