.

tisdag 18 november 2014

8 kilo fett.

Igår kväll steg jag på min våg för första gången på ett halvår. Jag hade just gått på toaletten och tagit av mig alla kläder för att vikten skulle vara så exakt som möjligt. Jag steg på vägen och inväntade resultatet med spänning. Den visade att jag gått upp 8 kilo sen sist. 8 kilo?! 8 kilo på ett halvår? Visst hade det blivit en del glass och alkohol i somras, men inte 8 kilo. För säkerhetsskull steg jag av den för att ta en till vikt, detta kunde ju inte stämma. Så rund är jag väll endå inte om kinderna? Invägning två visade samma vikt, dvs. 8 kilo pluss sen i början av sommaren. Hjärtat dunkade, svetten rann i pannan, benen darrade. Var min rumpa så stor? Hade jag bilringar runt magen? Hade min träning varit helt förgäves? Jag sprang till köket för att slänga alla chipspåsar, allt sött och all läsk jag hade i skåpena. Det kändes redan bättre.

En timme senare gick jag in på toaletten, sneglade på vågen och inledde min tredje invägning. Denna gång visade den att jag hade gått ner 2 kilo sen somras. Jag slår mig själv i huvudet och sliter i håret medans jag trampar på stället. Jag hade sett 10 kilo fel från första början. Dags att skaffa glasögon eller genomgå en demensutredning?

2 kommentarer:

Madde sa...

haha julia bara o hämta upp chipspåsarn igen nu då! ;)

Lappoflickan sa...

Haha jepp, nu får det florras i soffan igen. Jihaaaa! :)