.

söndag 2 november 2014

Halloweensitz

Njuter av veckans 3 sista timmar innan en ny vecka med nya möjligheter väntar. Dessa 180 minuter skall spenderas ute i löpspåret och i soffan. Helgen har varit helt awazing i vanlig ordning. I fredags ordnade vi blivande sjuksköterskor Halloweensitz (sitz betyder alltså middag/fest). De flesta associerar halloween med spöken, häxor, djävular och vampyrer. Jag kände att jag ville vara lite udda och unik, så jag valde att klä ut mig till en snäll & rar smurf. Jag var inte alltför läskig och skrämde inte ens en liten mygga. Sitzen blev lyckad, riktigt lyckad. Vem hade trott något annat med en smurf som sångledare och lektant? Tycker dock synd om sitzdeltagarna som fick lyssna på tondöva mig, hade de inte tinnitus innan så har de det garanterat efter fredagskvällen. Folk var glada och blev ganska snabbt fulla. Inte så konstigt när vår hemlagade lingonsaft gjorde succe. De flesta drog in till stan och krogen vid midnatt medan vi var ett litet gäng som stannade kvar på lokalen. Kan ni gissa varför jag igår och idag har sån himla träningsvärk i armarna? Kan det bero på att snapsen pumpa upp smurfens alla muskler vilket resulterade i armbrytning. Jag slutade med flaggan i topp, vilket var bra för husfriden och festhumöret. När klockan slog 3 började det bli dags att fara hemåt till sängen. Behöver jag säga att mina vita lakan inte var vita när jag vaknade på lördagen?! Men blåa lakan är också fint.
Bild 1: Jag och min fina småkusse. Hippie och smurf is the shit! Bild 2: Jag och kusinerna på dagens hockeymatch. Mysfaktor!

Inga kommentarer: