.

tisdag 25 november 2014

Sjuk.

Snoren rinner, ögonen tåras, rösten hackar, lock för öronen och huvudet känns sprängfyllt av massa virus & bakterier som simmar omkring. Jag kan gott konstatera att vara sjuk är ingenting för mig. Jag vill ha fart och fläng, jag är inte bra på att ligga stilla i soffan och försöka bli frisk. Och jag hatar att sitta på sidan av plan och snora medan resten av laget spelar innebandy. När man är sjuk måste man ha en mamma som kokar mat, pajar på huvudet och tycker synd om en, köper glass och godis. Nu får jag helt enkelt agera sjukling och mamma samtidigt eftersom jag bor ensam. Hittills sköter jag det rätt bra, till middag serverades det bananplättar med choklad proteinpulver och blåbär samt hallon. Jag kikar på Sveriges Mästerkock samtidigt som kan konstaterar att jag antagligen skulle briljera i programmet om jag skulle delta, speciellt om det skulle lagas proteinplättar.
Planen var att bli frisk tills idag, fast nu har det uppskjutet tills imorgon. Nu har jag provat allt från gamla till nya huskurer, följt allt från farmors- till Googles bästa "bli-frisk-tips". Blir jag inte frisk nu så kryper jag i ide under täcket och kommer tillbaks när jag är frisk igen. Nog med klagande nu. Pssst, det är inte så farligt som det låter.

Inga kommentarer: