.

måndag 25 februari 2013

Blond?!

Jag känner mig alltid lika blond och smart (känn ironin i det jag just skrev) när jag spelar frågespel med mina kusiner. Speciellt när min kusin som är 12 år är betydligt smartare än mig som har pluggat x-antal år mera än honom. Tydligen sov jag på historialektionerna och hängde på Lunarstorm på geografilektionerna i högstadiet. Ännu ett bevis på att jag har valt rätt yrkesbana istället för att bli historiker eller geografilektionen.

Caroline: Det längsta jag har sovit i sträck är 17 timmar.
Jag: OOOOJ!! det var länge, det är ju nästans två dygn.

Ibland funderar jag på att byta hårfärg, livet som blond leder till ständiga dumförklaringar.

Nina: Vad heter Chiles huvudstad?
Alexandra: vänta vänta.... det här borde jag ju kunna. Jag läste just om det i biologin...
Marcus: menar du geografin?
Tur att jag inte är ensam om att vara blond i släkten.

Inga kommentarer: