.

tisdag 12 februari 2013

Fastlagstisdag.

Efter simningen får jag ett mess av syrran:
"Kan du fara och köpa fastlagsbullar efter träningen?"
Snäll som jag är ställer jag upp för familjen i sådana situationer (speciellt när det gäller köpa-fastlagsbulle-situationer) och far till S-market på jakt efter fatlagsbullen.
Tanten vid kassan skrattar och säger: "Jasså nu ska det vara fastlagsbullar efter träningen?"
Jag: "Jajamen! Nu kan jag äta det med gott samvete iallafall."

Så nu ska en god fastlagsbulle avnjutas!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Mums!

Lappoflickan sa...

Det kan man lugnt säga! Hade dom fastlagsbullar i Lappo boden då?

Lappoflickan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma sa...

Jag var inte dit igår men vi hade fastlagsbullar på jobbet. Idag fick jag vid farmor och farfar. Jättegott!