.

torsdag 7 februari 2013

Torsdag.

Konversation en kväll på Nygatan mellan syskonen Thörnroos:
Julia: "I helgen ska jag på 25 - årskalas och äta massvis med smörgåstårta"
Josse säger häpet: "Vem känner du som blir sååå gammal!??!"
Julia: "Nå M*****, men josse så du menar att DU är gammal eftersom du är 25?"
Josse blir lite generad och försöker komma på nått bra att komma med till svars: "Det sa jag faktiskt inte..... det är skillnad...... jag blir ju aldrig gammal!"

Så tydligen får jag leva ungdomslivet i fyra år till innan jag fyller 25 år och blir gammal. Sen blir det tråkiga möten och konferanser, syjuntor och antikrundan, inga mera barnprogram eller Kalle Anka tidningar... Huuujedamig!

2 kommentarer:

Cica sa...

Usch, då måste ju va va jättegammal som är 32! ;) Fast jag känner mig int alltid så gammal...

Lappoflickan sa...

man är så gammal man känner sig och jag kommer alltid känna mig som 20! ;)