.

måndag 4 mars 2013

Måndag.

Helgen har rockat fett som barnen brukar säger! Det fick jag betala för imorse klockan 06.45 när klockan ringde. Det var en halvsovande tös med stora svarta ringar under ögonen som steg upp ur sängen. En träningsvärk som heter duga hade jag, efter två dagar i skidbacken blir resultatet blåmärken och värk i hela kroppen. Man är tydligen inte 18 år längre och har energi som en duracellkanin.

Nå skidningen fick välgodkänt, även fast jag blivit rädd med åren. När jag var liten var svarta backar, störtlopp och offpist åkning självklart för mig. Blåa och gröna (de enklaste) backar fanns inte i min värld, röda backar dög ibland. Nu är det snarare röda och blå backar som lockar mer, svarta backar är mest läskiga och likaså offpist åkningen.
Dagens konstaterande: Man blir räddare ju äldre man blir. Jag börjar bli en liten lort som skorpan i Bröderna Lejonhjärta brukar säga!

Inga kommentarer: