.

tisdag 26 mars 2013

Tisdag.

Ny vecka betyder nya möjligheter. Ny vecka betyder massor av praktik. Praktik betyder roligheter och massvis med nytt att lära sig. Idag har jag stuckit en kanyl och satt en kateter på en herreman. Han var nöjd och jag fick betyget välgodkänt av honom. Så både han och jag var nöjda tillsist. Än så länge har jag inga fått några ovänner på Kirran eller lyckats övermedicinera någon patient, utan alla patienter verkar belåtna och glada (nästan alla). Frid och fröjd! Idag är typ första gången jag tänker tillbaks på sjukhusåret mitt och tänker. "Fan vad bra att det hände mig, annars hade jag aldrig utbildat mig till sjukskötare"! Nått positivt med allt elände.

Nå nu ska jag slänga i mig lite mat och sen väntar en joggingrunda eller en simtur i bassängen.
Glad_tjej_91!

Dam 79 år: Man ser riktigt på dig att du kommer blir en super bra sjukskötare!

Damen gjorde min dag!

Inga kommentarer: